Accessing more than key name

Hoe kan ik uit de andere collectie/groep meer data halen dan alleen de key name. Wanneer ik in de applicatie een fictief persoon met voor en achternaam invul met een SSN. Kan ik in de andere groep/collection alleen de SSN ophalen. Ik wil graag dat wanneer ik iets opsla in de een, dat de ander het kan oproepen of aanklikken.

Beste Jurriaan,

Als ik je vraag goed begrijp dan gaat het over de weergave van gegevens? Dus in AllTheData zou je ook graag First name en Last name willen zien. Het beste kan je je deze velden identificerend maken door middel van de @identifying annotatie. Dit zorgt er voor dat deze velden getoond worden bij het veld wat daar naar verwijst.

root {
	'CBSdata': group {
		'CBSdata': collection ['AccessData'] {
			'AccessData': text
			'First name': text @identifying // Een annotatie toevoegen toont deze ook bij de verwijzer van de CBSdata entry.
			'Last name': text @identifying
		}
	}
	'All the Data': collection ['SSN'] {
		'SSN': text -> ^ . 'CBSdata'.'AccessData'[]
		...
	}
}

Groet,

Paul

Beste Paul,

Dank dit werkt, maar hoe kan ik hier nu selecte data geven? Dus ik heb bijvoorbeeld 2 partijen, die allebei andere data mogen zien. Dus partij 1 mag bijvoorbeeld alleen de voornaam krijgen en partij 2 alleen de achternaam. Kan dit?

Groetjes,
Jurriaan

Beste Jurriaan,

Het is mogelijk op de plek van All the data te kiezen wat er getoond wordt door middel van een @show annotatie. Zie ook de documentatie: model/application grammar - Alan Application Platform

'All the Data': collection ['SSN'] {
	'SSN': text -> ^ . 'CBSdata'.'AccessData'[] @show: ( 'First name' ) 
	...
}

Groeten,

Paul